Vigtig at vide

På Neptunvej er vi mange mennesker, som færdes i huset. Derfor er det ikke nødvendigvis de samme medarbejdere der hjælper dig hver dag.

For at højne sikkerheden omkring medicin og gøre dit ophold så trygt som muligt, beder vi dig medbringe et medicin skema, (kan fås ved egen læge) og gerne en oversigt over evt. besøg, aftenskolen, osv. du kan have planlagt ud af huset. Dette blot for at hjælpe og minde dig om dine aftaler.

Når dit ophold enten begynder eller slutter, vil vi gerne have, hvis du vil komme og sige goddag eller farvel, så vi ved du enten er kommet eller du er på vej hjem.

I aflastningen er der ingen tlf. så hvis du ønsker at have kontakt til dine pårørende, familie, venner, kæreste eller andre, beder vi dig selv medbringe en mobiltlf. 

Sidst på året udarbejder vi en plan, over hvilke uger du bliver tildelt. Disse uger fordels mellem jer der er bevilliget aflastningsplads, her på Neptunvej
Det er naturligvis muligt at ønske sig nogle bestemte uger, men vi kan desværre ikke garantere at dit ønske bliver opfyldt. Som udgangspunkt kan man højst have to sammenhængende uger i aflastningen, og man kan overtage lejligheden på mandage fra kl.12.

Vi tager ofte på planlagte eller spontane ture ud af huset, hvor vi bruger vores egen transportmiddel (to lift busser, en bus uden lift og en person bil). Det koster 5 kr. pr. kørte km. delt ud på det antal passagerer der er med på turen. Da vi ved det kan være svært at regne ud hvor mange penge man skal have med til transport, er det ikke nødvendigt at du har penge med. Vi kan sende en regning hjem til dine pårørende, når vi kender beløbet.

For yderligere information er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Truelsen eller medarbejderne i arbejdsfællesskab 1.